قالب وبلاگ

مقاله ای در مورد ADSL
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی
تفاوت اينترنت ماهواره ای و ADSL چيست ؟

در سرويس های ADSL مزيت عمده آنلاين بودن می باشد ، يعنی شما يک ارتباط دائمی بدون اشغالی تلفن خواهيد داشت ، ليکن حجم ترافيک مشخصی در ماه داريد ( 2GB ، 1GB يا بيشتر ) و برای حجم های بیشتر مستلزم پرداخت هزینه های بالا می باشید . ضمن اینکه اداره مخابرات محل شما بايستی قادر به ارائه ADSL بوده و فاصله شما از مرکز تلفن نمی تواند مسافت طولانی باشد . در صورتی که در سرويس های اينترنت ماهواره ای چون محدوديت حجمی ندارند با پرداخت هزينه ای ناچيز می توانيد از يک ارتباط پرسرعت ، نامحدود و بدون پروکسی استفاده کنيد ، در واقع سرويس های ماهواره ای برای دانلود و مصرف های بالا بسيار مناسب هستند .

ایا می توان اينترنت ماهواره ای را بر روی چند کامپِيوتر در شبکه استفاده کرد ؟

بله ، به علت سرعت بسیار عالی ( 400Kbps - 2Mbps ) شما می توانيد بر روی شبکه و برای کافی نت نيز از اين سرويس ها استفاده کنيد .

من از ADSL استفاده مي کنم ، آيا می توانم بصورت همزمان اینترنت ماهواره ای داشته باشم ؟ و اینکه به چه صورت این کار انجام می شود ؟

بله ، شما میتوانيد ارسال ( Send ) خود را از طريق ADSL و دريافت ( Recieve ) را از طريق ماهواره انجام دهيد . در اینصورت يک ارتباط دائمی بدون محدوديت خواهيد داشت . نحوه تنظيمات موقع خريد برای شما ارسال می گردد .

آيا سرويس های شما محدوديت دانلود ثابتی دارند ؟

خير ، محدوديت ثابت ندارند و اين بستگی به نوع سرويس انتخابی شما دارد .

Opensky کدام پروتکل ها را پشتيبانی می کند ؟

HTTP ( برای مرورگر اينترنت ) ، FTP ( برای مبادله انواع فايل ها روی شبکه ) ، SSL ( برای ارتباط های امنيتی ) ، SOCKS ( برای نرم افزارها ، ارتباط نقطه به نقطه ، FTP Client ، Mail )

لطفا در مورد کارت های DVB توضيح دهيد ؟

به قسمت کارت های DVB مراجعه کنيد .

کدام PID ها را بايد در سيستم تعريف کنم ؟

Basic : 3010 , 3011 , 3021 , Club : 3010 , 3022 , 3012 ,

آیا برای اینترنت ماهواره ای يک طرفه ( 1Way ) خط تلفن لازم است ؟

بله ، برای استفاده از سروِيس های اينترنت يک طرفه به يک ارتباط اينترنتی برای ارسال ( Send ) احتیاج دارید ، که می تواند خط تلفن ، Wireless ، ADSL و… باشد .

 

ادامه مطلب

آیا برای اینترنت ماهواره ای دو طرفه ( 2Way ) خط تلفن لازم است ؟

خير ، سرويس های اينترنت دو طرفه بصورت مستقيم بوده ، Send و Recieve همزمان انجام می شود و کاملا مستقيم به اينترنت متصل خواهيد شد .

 

آیا من می توانم مک آدرس کارتم را در ويندوز عوض کنم ؟

در حالت عادی این کار غير ممکن است ولی با استفاده از روش های خاص مانند تغيير در رجيستری و نرم افزار مخصوص ، اين کار ممکن ميشود .

 

آیا در شهرستان ها هم می توان از اینترنت ماهواره ای استفاده کرد ؟

بله ، در کلیه مناطقی که تحت پوشش ماهواره مشخص شده قرار دارد ، قادر خواهيد بود از سرويس های اينترنت ماهواره ای استفاده کنيد . برای اطلاعات بيشتر می توانيد به قسمت پوشش ماهواره ها مراجعه کنيد .

 

با توجه به بسته شدن پورت 8080 از سوی مخابرت ، سرویس های Proxy Base چگونه کار می کنند ؟

بسته بودن پورت 8080 بصورت دائمی نبوده و این کار بصورت مقطعی انجام میشود ، در حال حاضر پورت 8080 باز است، همچنین میتوانید از طريق VPN متصل شوید که راهنمای ایجاد VPN برای شما ارسال می گردد .

 

مک آدرس ( MAC Address ) چيست ؟

عددی است 6 بايتی و منحصر بفرد که در حقيقت به عنوان شماره شناسايی کارت شبکه شما مورد استفاده قرار می گيرد ، عموما 3 بايت اول مک آدرس ( Media Access Control ) شماره شناسايی کارخانه سازنده کارت است و باقيمانده ، شماره سريال کارت می باشد . ( برای مثال :D0 A2 B3 C2 14 00 ) . لازم به توضیح است که سيستم عامل DVB کارت شما را به عنوان يک کارت شبکه ( Network Adaptor ) مجازی شناسايی می کند .

 

دانلود آفلاين ( اينترنت رايگان ، اينترنت آفلاين ) چيست ؟

از مزايای منحصر بفرد سرويس های ماهواره ای می باشد . اساسا شما با داشتن يک عدد کارت DVB قادر خواهيد بود بصورت رايگان اطلاعاتی را که در حال حاضر از طريق ماهواره ارسال میشود دريافت کنيد ، البته اين کار با استفاده از نرم افزارهای خاص انجام ميشود . در واقع شما می توانيد فايل هايی که سايرين در حال دريافت آن هستند دانلود کنيد بدين صورت که با مشخص کردن نوع فايل ( مثال Mp3 ) و محدوده حجمی آن ( مثال : 1.5MB - 15MB ) ميتوانيد کليه فايل های درخواست شده که در اين محدوده قرار می گيرند دانلود کنيد .این امکان البته بصورت اشتباه اينترنت رايگان يا اينترنت آفلاين نام گرفته است .

 

آیا بر روی ماهواره Hotbird می توانم دانلود آفلاین داشته باشم ؟

خير ، بهترين جهت ها برای دريافت ديتا Eutelsat W3 و Arabsat 2B می باشند .

 

لطفا درباره انواع ديش توضيح دهيد ؟

تفاوتی بين ديش های دريافت دیتا و دریافت تصوير وجود ندارد .

 

سرویس های Opensky بر روی چه ماهواره هایی قابل ارائه هستند ؟

Eutelsat W3 at 7° East , Eurobird 3 at 33° East , Atlantic Bird 1 at 12,5° West

 

ADSL چيست ؟

ADSL يا خط ديجيتالي نامتقارن، به نوعي ارتباط پرسرعت ديتا جهت دسترسي به اينترنت و يا پخش ويدئويي اطلاق مي گردد كه از طريق خطوط تلفن معمولي انجام مي پذيرد. ADSL درواقع يكي از انواع خدمات و محصولات xDSL مي باشد كه به منظور انتقال پرسرعت ديتا تا Mbps بر روي سيم تلفن مسي موجود در شبكه تلفني (PSTN) طراحي گرديده است.

مزاياي استفاده از سرويس ADSL :

• دسترسي به اينترنت پرسرعت

• اتصال دائم به اينترنت

• استفاده همزمان از اينترنت و تلفن

• حق اشتراك ثابت ماهانه

• نصب سريع و آسان

شيوه اي نوين براي برقراري ارتباط با اينترنت

تكنولوژي جديد Asymmetric Digital Subscriber Line(ADSL) با ارتقاء امكانات خطوط تلفن آنالوگ، انتقال پرسرعت داده ها را همزمان با انتقال صوت امكان پذير نموده است. در روش ADSL (خط ديجيتالي نامتقارن مشترك) برخلاف روش Dialup موجود، سيگنالهاي ديجيتالي به صوتي تبديل نمي شوند و كانال انتقال Data از Voice كاملا” مجزا مي باشد. بنابراين كاربر بدون نياز به خط تلفن جديد حين ارتباط با اينترنت قادر به برقراري مكالمات تلفني نيز خواهد بود.

ارتباطي پرسرعت با اينترنت :

سرويس ADSL باتوجه به سرعت بالاي ارتباط (در مقايسه با سرويس هاي Dialup) و هزينه مناسب (در مقايسه با سرويس هاي پهناي باند موجود) راه كاري ايده آل براي كاربران خانگي پرمصرف و كاربران تجاري (داراي شبكه داخلي) مي باشد.

اتصال دائمي به شبكه اينترنت :

در روش ارتباطي ADSL كامپيوتر يا كل شبكه داخلي شما در اتصال دائم با شبكه جهاني اينترنت مي باشد. بدون انجام شماره گيري، بدون شنيدن بوق اشغالي و بدون اتلاف وقت جهت برقراري ارتباط، فقط با روشن كردن كامپيوتر به دنياي اينترنت قدم بگذاريد. با بهره گيري از سرويس ADSL در عصر پرسرعت تبادل اطلاعات وقت و هزينه هاي خود را بيهوده هدر نمي دهيد.

بدون هزينه هاي تلفن و هزينه هاي پنهان

باتوجه به تقسيم خط تلفن به دو بخش انتقال Voice و Data توسط تكنولوژي ADSL ، برقراري ارتباط با شبكه اينترنت بدون پرداخت هزينه تلفن ميسر گرديده است. با سرويس ADSL بدون هيچ نگراني از پرداخت هزينه هاي سنگين تلفني و تنها با پرداخت حق اشتراك ثابت ماهانه، صرفنظر از ميزان استفاده، از اتصالي مطمئن به اينترنت لذت ببريد.

را ه اندازي سريع و آسان :

راه اندازي سرويس ADSL در مقايسه با ارتباط بي سيم نقطه به نقطه، P2Pو Leased Line بسيار سريعتر و ساده تر بوده و ظرف مدت كوتاهي انجام مي گيرد. تكنولوژي ADSL كامپيوتر شما در اندك زماني به عضوي از شبكه اينترنت مبدل مي نمايد.

تكنولوژي ADSL:

فن‌آوري ADSL :

در اختيار داشتن سرعت همان چيزي است كه هميشه در پي آن هستيم. فن‌آوري ADSL پاسخي است به آنها كه به سرعت احتياج دارند تا با استفاده از آن زودتر به هدف برسند، و از ديگر روشهاي دسترسي با استفاده از مودم‌ها و خط‌هاي تلفن به ستوه آمده‌اند و در پي آن هستند تا با استفاده از اين راهكار و با سرعت مطلوب به پاسخ خود برسند. ADSL تكنولوژي جديدي است كه بر بستر كابل تلفن قديمي وآشناي خودمان عمل مي‌كند. نصب يك سيستم ويژه در داخل پست مخابراتي هر منطقه، مشتركين تلفن آن منطقه را به سادگي و بدون نياز به هر نوع دخل و تصرف سخت‌افزاري و يا نرم‌افزاري، از اين سرويس بهره‌مند مي‌نمايد. از اين ساده‌تر ممكن نيست اين تكنولوژي بهترين و بيشترين سرعت را بدون نياز به تدارك زيرساختهاي جديد ممكن ساخته است. استفاده از سيم‌كشي‌هاي موجود تلفن بدون نياز به اتصال به دستگاه‌هاي حجيم و پيچيده، كار مصرف‌كننده را بسيار راحت مي‌نمايد. براي داشتن يك اتصال ADSL در محل مصرف‌كننده تنها نياز به يك مودم ويژه است. پس از برقراري ارتباط، تنها هزينه ثابت خط ADSL به شكل ماهانه و با توجه به پهناي باند دريافتي به عنوان هزينه دريافت مي‌شود. در حاليكه ازارتباط ADSL استفاده مي‌كنيد ارتباط تلفني شما هميشه آزاد و دردسترس است. هزينه تلفن تنها در صورت استفاده از تلفن محاسبه مي‌شود و ربطي به استفاده از خط ADSL ندارد.

 

نگاهى به فناورى ADSL

نشريه عصر شبکه - پانزدهم تير ۱۳۸۴ شماره 10 - احتمالا شما هم از آن دسته از كاربران اينترنت هستيد كه ازDial up يا همان سيستم شماره‌گيرى استفاده مى‌كنيد‌، يك مودم معمولى برروى سيستم خود داريد‌، زمان زيادى از وقت شما هر روز بايد صرف شماره‌گيرى واتصال به اينترنت و قطع وصل‌هاى متوالى‌شود‌، در زمان استفاده از اينترنت خط تلفن شما مشغول است و هزينه تلفن را هم بايد پرداخت كنيد‌، مولتى‌مديا در اينترنت را هم بى‌خيال شده‌ايد و در‌آخر اين‌كه ازسرعت كند حلزونى اينترنت هم كلافه هستيد. اما آيا اينترنت پرسرعت را تاكنون تجربه كرده ايد؟

 

 

□ اينترنت،‌ Dial up و…

براى اتصال به اينترنت با استفاده از خطوط‌تلفن استاندارد (زوج سيم مسى ) در كنار سيستم معروف و آشناى Dial up، روش‌هاى ديگرى هم وجود دارد، مانند استفاده ازمودمهاى كابلى‌، شبكه محلى و يا فناورى (DSL(Digital Subscriber Line و بى‌سيم (Wireless). فناورى‌ ADSL يكى از مناسب‌ترين و باصرفه‌ترين راهكارهاى دسترسى به اينترنت پر‌سرعت و مقابله با مشكلات سيستم‌هاى اتصال معمولى Dial up است‌!

 

□ فناورى ADSL

Asymmetric-DSL يا‌ADSL،‌ ‌يكى از فناورى هاى رده‌ xDSL است.DSL ياخطوط اشتراك ديجيتالى‌با استفاده از كابلهاى تلفن معمولى،‌امكان بهره‌گيرى از سرعت بالا را براى اتصال به اينترنت فراهم مى‌كند‌DSL .امكانات و روش‌هاى گوناگونى براى مصارف خانگى فراهم مى‌كند كه مناسب‌ترين آنها روش خطوط ديجيتال نامتقارن يا‌‌ADSLاست. در اين روش با بهره‌گيرى از نوعى خاص مدولاسيون، پهناى باند قابل‌استفاده برروى كابل تلفن به باندهاى فركانسى متفاوتى تقسيم و هر سيگنال فركانسى (صوت ، ارسال و دريافت داده‌هاى ديجيتالى) در يك باند صورت مى‌پذيرد.

 

بدين‌صورت در هنگام اتصال به اينترنت ديگر خط تلفن براى مكالمات صوتى اشغال نخواهد بود و امكان تبادل صوت و تصويرنيز وجود خواهد داشت .

 

در‌‌ADSL سرعت ارسال اطلاعات با سرعت دريافت اطلاعات مساوى نخواهد بود، در بالاترين سطح تئورى، امكان دريافت اطلاعات (DownStream) با سرعتى در‌حدود ‌‌8mbps و ارسال داده‌ (UpStream) با سرعتى معادل ‌640‌mbps فراهم مى‌شود. دقيقا بدين‌خاطر از‌‌ADSL بانام نامتقارن ياد مى‌شود. بصورت عملى يك كاربرخطوط ADSL مى‌تواند با سرعتى در‌حدود ‌‌2mbps دريافت و‌‌256mbps ارسال اطلاعات برروى اينترنت داشته باشد. در استفاده از اينترنت با فناورى‌ ADSL از‌Dial up وشماره‌گيرى و انتظار براى اتصال يا قطع ارتباط خبرى نخواهد بود‌و شما بصورت دائمى با مركز‌‌ISP و در نهايت شبكه اينترنت متصل خواهيد بود. با روشن كردن كامپيوتر خود اتصال شما به اينترنت برقرار مى‌شود.

 

□ مزاياى ADSL

اولين دستاورد‌ ADSL بهره‌گيرى از خطوط تلفن معمولى و شبكه ارتباطى آماده خواهد بود و در نتيجه نيازى به سيم‌كشى و تجهيزات جديد مخابراتى نيست.

 

عدم اشغال خط‌تلفن در هنگام اتصال به اينترنت، امكان استفاده از اينترنت پر‌سرعت به نسبت روشهايى مانند‌ Dial up برروى سيستم هاى خانگى و شركتهاى كوچك كه از امكانات پيشرفته‌اى برخوردار نيستند، اتصال دائمى به شبكه اينترنت بدون نياز به شماره‌گيرى و اشغال بودن خط ، هزينه كم در نصب و راه‌اندازى و خريد تجهيزات، كاهش هزينه و عدم نياز به تجهيزات اضافى براى كاربران خانگى در استفاده از اينترنت و راه اندازى آسان و سريع از ديگر مزاياى مهم ADSL است.

 

□ معايب خطوط‌ ADSL

 

در فناورى‌هاى DSL كيفيت‌و‌سرعت انتقال اطلاعات وابستگى زيادى به مسافت ميان كاربر مشترك با مركز تلفن ارائه خدماتDSL دارد. هرچقدر مشترك از مركز تلفن مسافت دورترى داشته باشد به همان نسبت از سرعت و كيفيت پايين‌ترى برخوردار خواهد بود. در مسافت‌هاى بالاتر از 5 ‌‌كيلومتر عملا ارائه سرويس اينترنت پر سرعت امكانپذير نيست.

عدم تقارن سرعت ارسال و دريافت اطلاعات درADSL نيز براى شركت‌هاو سازمان‌هاى بزرگ مشكل ساز خواهد شد.

 

ضعيف و فرسوده بودن زيربناى ارتباطى مخابراتى و عمدتا عمر بالاى خطوط تلفن كه تاثير مستقيمى بركيفيت و سرعت خدمات‌ADSL خواهند داشت.

 

□ ADSL چگونه كار مى‌كند؟

زوج‌سيم مسى تلفن شهرى از محدوده فركانسى ميان صفر‌ تا ‌‌2 مگاهرتزپشتيبانى مى كند كه از اين ميان فقط براى كاربردهاى شهرى تلفن ثابت(PSTN) از پهناى باند 4 ‌كيلوهرتز پشتيبانى مى‌شود. بدين‌معنى كه هنگام استفاده از تلفن معمولى حداكثر باند فركانسى‌4‌كيلو هرتز مورد استفاده قرار گرفته و مابقى باند بلا‌استفاده مى‌ماند.

 

 

ADSL با‌بكار‌گيرى‌تكنولوژيهاى‌مدولاسيون‌‌تقسيم فركانسى و فشرده سازى اطلاعات‌‌‌‌ اين امكان را بوجود مى‌آورد كه سيستم شماره‌گيرى تلفن بتواند از پهناى باند ‌‌4 ‌كيلوهرتز خود استفاده كند و مابقى باند فركانسى آزاد براى اتصال به اينترنت و تبادل اطلاعات ميان كاربر و مركز خدمات‌ ADSL استفاده شود. استفاده از محدوده فركانس‌‌4‌كيلوهرتزى نمى‌تواند بيشتر از56kbps سرعت در‌اختيار كاربران قرار دهد و بااستفاده از يك پهناى باندى معادل ‌‌2 مگا هرتز ميتوان تصور كرده كه چه‌مقدار بر سرعت تبادل اطلاعات افزدوه مى‌شود (چيزى در حدود 500 برابر) و در اين حالت است كه ميتوان به سرعت‌هاى 8mbps و حتى خيلى بالاتر دست يافت (تكنولوژى هاى جديدتر‌ADSL قادر به ارائه سرعت‌هايى بيش از‌‌‌‌20mbps مى‌باشند). در عمل ADSL از پهناى باند‌فركانسى‌ 30KHz تا ‌‌138KHz براى ارسال اطلاعات و باند فركانسى 138KHz تا ‌‌1.1Mhz براى‌گرفتن اطلاعات استفاده مى‌كند.

 

سازندگان تجهيزات‌‌ADSL معمولا از دو استاندارد تقسيم سيگنال فركانسى استفاده مى‌كنند‌:DTM وCAP،‌استاندارد قديمى‌ CAP با تقسيم كردن تمام پهناى‌باند به سه بخش مجزا، به مكالمات تلفنى باند صفر تا ‌4 كيلو هرتز را اختصاص مى‌دهد و براى ارسال‌داده (Upstream) محدوده ‌‌25 تا ‌‌160كيلوهرتز ودريافت اطلاعات از باند ‌‌240 كيلوهرتز به بالا صورت خواهد گرفت. بنابراين در نهايت اين شيوه از سه كانال مجزا استفاده مى‌كند. استاندارد DTM با تقسيم‌كردن پهناى‌باند به‌‌247 ‌كانال مجزا و اختصاص كانال‌هايى براى دريافت و ارسال داده‌‌‌ انعطاف‌پذيرى بيشترى را در كيفيت سرويس بوجود مى‌آورد. ولى درعوض پياده‌سازى به مراتب پيچيده‌ترى دارد.

 

□ تجهيزات ADSL

فارغ از تجهيزات مخابراتى تكنولوژى‌هاى DSL بطور ساده در يك نگاه مى‌توان گفت‌ ADSL از دو دستگاه خاص استفاده مى‌كند: يك دستگاه معروف به مودمهاى‌ DSL در محل مشتركين و دستگاه DSL Access Multiplexer (DSLAM) در محل شركت ارائه دهنده خدمات. ADSL مودمهاى DSL كه با نام ATU-R نيز از آنها ياد‌مى‌شود، مسئوليت برقرارى اتصال ميان كامپيوتر مشترك را با خط‌ DSL برعهده دارند. اين نوع از مودمها معمولا با‌ USB و يا پورت اترنت ‌‌10base-T به كامپيوتر كاربر متصل مى‌شوند DSLAM . با جدا سازى باندهاى فركانسى 4‌كيلوهرتزى از ديگر پهناى باند براى هر خط اتصالى ADSL امكان ارتباطات كاربران و اتصال به تجهيزات مجتمع پر‌سرعت را براى اينترنت در مراكز ارائه خدمات‌ADSL فراهم مى‌كند.

 

فركانس باند ‌‌‌4kbps نيز به سمت سوئيچ‌هاى مخابراتى هدايت مى‌شود. به هر DSLAM صدها زوج‌سيم متصل مى‌شود كه درنهايت بسوى يك اتصال اينترنت با پهناى باند خيلى‌زياد هدايت مى‌شوند و تا وقتى اين پهناى‌باند‌اشباع نشده است، مشترك مى‌تواند به ‌صورت يكنواخت و با سرعت‌بالا از اينترنت استفاده كند. در سمت مشترك، گاهى نياز است كه از يك‌دستگاه فيلتر جداكننده بنام Splitterنيزاستفاده شود تا ميان باند‌فركانسى صدا براى مكالمات تلفن با اطلاعات ‌ت ADSL داخل بوجود نيايد.

 

□ 2 ADSL گامى فراسوى اينترنت پر سرعت

 

فناورى ADSL تحولى عظيم و يك نقطه‌عطف در صنعت ارتباطات راه‌دور و استفاده از شبكه جهانى اينترنت با استفاده از امكانات و زير ساختهاى موجود در كشورها و سازمانها است و امكان خدمات آنلاينى همانند صوت و تصوير و ويدئو را فراهم مى‌كند. با اين‌وجود با نگاهى فناورانه‌تر به مزايا و معايب ADSL، فاصله ميان سرعت عملى ارتباطات‌‌ADSL برروى كامپيوتر مشتركين و بحث محدوديت فاصله ميان مراكز‌ ADSL با مشترك دو مشكل پيش‌روى اين فناورى هستند. همچنين برخى پارامترهاى كيفيتى نيز هنوز در‌‌ADSL پوشش داده نشده بودند. به‌همين جهت در سال 2002 و ‌‌2003‌‌ استاندارهاى جديدى براى اين فناورى با نام 2 ADSL و +ADSL2 تعريف شد. در يك نگاهى كلى ADSL2 امكان حركت بسمت سرعتهاى نجومى مانند ‌24mbps را فراهم مى كند و‌‌+2 ADSL بر مسافت موثر اين تكنولوژى تا مرز‌‌6‌‌ كيلومتر مى‌افزايد. اين همه ماجرا نيست، امكان انتقال صوت و تصوير، افزايش بهره‌ورى از پهناى‌باند و كاهش اتلاف باند‌فركانسى، تفكيك‌پذيرى بهتر باند‌فركانسى مكالمات تلفنى با باند ADSومديريت‌توان‌الكتريكى نيز از مهمترين دستاوردهاى فناورى‌هاى جديد‌ADSL هستند.

 

Reach ADSL2 ديگر استاندارد جديد‌ADSL است كه باز برخى كمبودهاى استانداردهاى قبلى را كامل نموده است. آنچه گفتنى است تطبيق و سازگارى كامل اين نوع از استانداردها با مودمهاى از نوع ADSL است. لذا براى بهره‌گيرى از اين فناورى‌ها نيازى به تعويض مودم و تجهيزات‌‌ADSL نيست.

 

□ نگاهى به اينترنت پر‌سرعت در ايران

از تابستان‌‌83 ‌‌چندين شركت‌ PAP شروع به ارائه خدمات‌ ADSL در تهران و چند شهربزرگ ديگر نموده‌اند. براى استفاده از اينترنت پرسرعت يا همان خدمات‌‌ADSL ابتدا بايد ديد كدام شركت يا ISP خدمات‌‌ADSL را در منطقه مخابراتى‌شما ارائه مى‌دهد. همانطور كه بيان شد زمانى مى‌توان از خدمات‌ ADSL استفاده كرد كه فاصله مركز مخابراتى با مشترك بيش از ‌‌5 ‌‌كيلومتر نباشد . بسيارى از شركت‌هاى‌خدمات‌‌ADSL با گرفتن مبلغى بصورت وديعه مودم DSL و ديگر تجهيزات موردنياز را بصورت امانى دراختيار مشترك قرارخواهند داد و نيازى به خريد مودم نخواهيد داشت. ديگر هزينه‌اى كه بايد پرداخت شود هزينه حق اشتراك و هزينه مخابراتى است كه براساس جدول انواع سرويس‌هاى ارائه شده (با معيار سرعت ارسال و دريافت اطلاعات) توسط شركت خدمات‌ ADSL متفاوت خواهد بود.

 

هزينه‌اينترنت پر‌سرعت براساس مقدار حجم مبادلات اطلاعاتى (download) توسط مشترك در ماه است .

 

هر شركت خدمات‌ ADSL سقفى را براى حجم‌انتقالى ديتا درنظرخواهد گرفت (در محدوده چند گيگابايت) و در صورت استفاده بيشتر براساس هر گيگابايت، هزينه اضافه‌اى بايد پرداخت شود.

 

□ آينده ADSL

از تولد‌ADSL در كشورهاى توسعه يافته بيش از يك دهه مى‌گذرد و اكنون فناورى بى سيم (Wireless) در بسيارى از كاربردها، جايگزين ADSL شده است.

اماكماكان اين فناورى در بسيارى از كشورها‌مانند‌ايران، اولين راهكار دستيابى به اينترنت پرسرعت است.

 

بسيارى‌ازمفاهيم‌‌IT مانند دولت‌الكترونيكى، بانكدارى الكترونيكى، دانشگاه مجازى و آموزش الكترونيكى جز با دسترسى به شاهراه‌هاى پرسرعت تبادل اطلاعات و شبكه اينترنت تحقق‌پذير نخواهند بود.

 

اگر بخواهيم از گام بعدى در توسعه شبكه‌هاى ADSL نام ببريم، بايد به فناورى VDSL اشاره كنيم.

 

VDSL) Very high bit-rate DSL) سرعت انتقال‌داده را تا مرز 25 مگابيت پيش‌خواهد برد كه در مقايسه با سرعت كنونى (بصورت عملى ‌‌2 ‌‌مگابيت بر ثانيه) بى‌شك، جهشى چشمگير خواهد بود .





:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1448
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: